Crossroads Limburg
Case
Case
Crossroads wilde haar naamsbekendheid vergroten en haar zichtbaarheid versterken, zowel binnen de regio als daarbuiten. Viduro ging aan de slag met een strategisch communicatieplan en de uitvoering daarvan. Naast advies en strategie, helpen we Crossroads om de boodschap uit te dragen.
De uitdaging waar Crossroads voor stond, was om haar communicatie naar een hoger niveau te tillen, maar er was nog geen duidelijk strategisch kader waarbinnen dit zou moeten gebeuren. De organisatie zocht iemand die snel de dynamiek van Crossroads zou begrijpen, een eerste communicatieadvies zou geven en dit advies ook meteen kon uitvoeren. Het werd echter duidelijk dat een grondige strategie de noodzakelijke basis moest vormen voor verdere stappen.
Viduro begon met een strategische sessie om de kernboodschap van Crossroads scherp te krijgen, evenals de belangrijkste doelgroepen. We bespraken welke thema’s relevant waren voor die doelgroepen en wat de gewenste rol van Crossroads in de regio zou moeten zijn. Op basis van deze inzichten stelden we een strategisch communicatieplan op, dat diende als leidraad voor de verdere communicatie-uitvoering. Daarnaast hielpen we Crossroads actief met het uitdragen van haar boodschap naar de verschillende stakeholders.
Het resultaat was een duidelijke en gedragen communicatiestrategie die niet alleen Crossroads hielp om haar positie te versterken, maar ook direct in de praktijk werd gebracht. Met een heldere boodschap en een gestructureerde aanpak heeft Crossroads Limburg haar zichtbaarheid vergroot en haar netwerk verder uitgebreid.
Crossroads Limburg is een triple-helix organisatie die ondernemers, onderwijs en overheid samenbrengt om complexe regionale vraagstukken gezamenlijk aan te pakken. Het doel van de organisatie is om innovatie en samenwerking in Limburg te stimuleren.