Nijsen Company

Nijsen Company

Case

Omgevingsmanagement voor Nijsen Company: Het verschil maken 

Wij hielpen Nijsen Company bij het creëren van maatschappelijk draagvlak voor belangrijke verduurzamingsprojecten, zoals de vernieuwing van een biovergisterinstallatie, de aanleg van zonnepanelen en de uitbreiding van hun siloblokken. Deze projecten vereisen niet alleen technische uitvoering, maar ook overtuiging van lokale overheden en de omgeving. Wij begeleidden Nijsen met een gestructureerd omgevingsmanagementproces, zodat ze hun doelen konden realiseren met de juiste steun van alle betrokkenen.

We maakten gebruik van het Canvas Omgevingsmanagement, een methodiek die helpt om belanghebbenden systematisch in kaart te brengen en een doeltreffend communicatie- en participatieplan op te stellen. We werkten intensief samen met Nijsen om:

  • In Sessie 1: De belangrijkste uitdagingen van het project vast te stellen, de tijdlijn te bepalen en de uitgangspunten voor het omgevingsmanagement te bespreken. We analyseerden de omgeving en identificeerden mogelijke gevoeligheden.
  • In Sessie 2: De belangrijkste belanghebbenden te identificeren, hun invloed te begrijpen en een communicatieaanpak te ontwikkelen die hen actief betrok bij het project.

Door deze aanpak te volgen, kon Nijsen Company in verschillende contactmomenten een goede relatie met de buurt onderhouden en verder versterken. Uiteindelijk ondersteunden we hen bij het opstellen van een vergunningaanvraag voor de gemeente Venray.

Nijsen Company is een familiebedrijf uit Veulen dat reststromen uit de levensmiddelenindustrie verwerkt tot hoogwaardig diervoer. Elk jaar brengt Nijsen meer dan 100.000 ton levensmiddelen terug in de voedselkringloop, voornamelijk als varkens- en Kipster-kippenvoer. Hoewel Nijsen al een circulaire organisatie is, heeft het bedrijf de ambitie om het duurzaamste diervoederbedrijf ter wereld te worden.

Logo_Nijsen_Company-1.svg